Животът в унисон с природата печели все повече последователи, а грижата за околната среда се превръща в обществена ценност от първостепенно значение.
Точно за това адмирираме световния гигант PepsiCo, който продължава своята зелена кампания в името на една по-чиста и здрава планета Земя. Последната иновация на популярния бранд е еко-бутилка, произведена от отпадъчни растителни продукти.
Бутилката е изработена от сурови материали на био основа, сред които многогодишни треви, борова кора и царевични люспи. Компанията очаква да разшири възобновяемите източници, ползвани за производството на опаковката, и да включи кори от портокали и картофи и други продукти от бизнеса си с храни.
Чрез специфичен процес на обработка, растителните отпадъци се превръщат в материал, подобен на полиетиленовия терефталат (РЕТ), от който се изработват традиционните бутилки. Еко-опаковката запазва качеството и вкуса на течностите също толкова добре, колкото и досега използвания материал, произвеждан на базата на петролни продукти. Освен това тя може да се рециклира по-лесно, без да оставя мръсни отпечатъци върху Земята.
Новите бутилки ще бъдат произвеждани от следващата година и от PepsiCo твърдят, че в най-кратък срок ще започнат да бутилират всичките си напитки в тях.
Основният им конкурент - Coca Cola, не може да се похвали с толкова екологична опаковка. В бутилките, които той използва в момента, има едва 30% растителни елементи. Това автоматично означава по-голям карбонов отпечатък и използване на повече невъзобновими ресурси.
Добави коментар