Виртуален хранителен магазин в ... метрото. Сигурно ви звучи като чиста проба фентъзи, но не е. Защото жителите на Сеул вече пазаруват в такъв :)
Как? Просто е.
Докато чака мотрисата, всеки може да разгледа въображаемите рафтове със стока, залепени по стените на тунела. Когато си хареса продукт, клиентът трябва да снима персоналния му код със смартфона си и да го изпрати до информационен център. Малко по-късно, след като безпроблемно се е прибрал вкъщи, той ще получи продуктите си, навреме доставени и грижовно опаковани.
Идеята за хай-тек супермаркет е на гиганта Tesco. След Южна Корея брандът планува да пренесе успешно концепцията си и в Англия. И оттам - да превземе целия свят.
"В Сеул хората буквално са сраснали със смартфоните си", казва Ирен Лам, говорител на агенцията, ангажирана с развитието на виртуалния хоремаг.
"В същото време он-лайн пазаруването е удобно и спестява време. Смятаме, че в един забързан и напрегнат свят идеята ни ще промени живота на много хора", казва още тя.
Първият ултра модерен магазин на Tesco се появи преди месец, на спирка Seoul's Hangangjin в метрото. Резултатът: невероятен ръст в продажбите на хранителната верига вследствие на хипер активно он-лайн пазаруване.
Всъщност, стартовият проект е толкова успешен, че от следващия месец се очаква още няколко супермаркета да отворят врати и на други спирки в сеулското метро. Надеждите са до две години жителите на цяла Южна Корея да пазаруват по този начин. А според експерти следващата стъпка е он-лайн маркети да се появят и в Англия.
"Моментът е абсолютно подходящ това да се случи", коментира Саймън Гуудал, ръководител на търговската стратегия Saatchi & Saatchi X.
"Тук не става въпрос само до специфичните места – спирки на метрото и други. Голямата идея всъщност е на хората да се спестят мъчителните разходки между щандовете", казва още той.
Създателите на концепцията са напълно убедени, че са на път да извършат революция в пазаруването :)
У нас
Не, няма смисъл да се оглеждате в метрото. Едва ли ще видите сирене, залепено на стената на тунела = )
Но условията за подобен експеримент в малката ни страна като че ли стават все по-благоприятни. Броят на хората, които пазаруват он-лайн, се увеличава, макар и скромно. А любителите на смартфоните и сега са убийствено много.
Е, подземната ни железница не е с мащабни размери, но спокойно би могла да приюти поне един виртуален хоремаг.
Като оставим футуристичните представи за бъдещето, нека ви попитаме: бихте ли купували храната си по Интернет?
Добави коментар