В страната на кренвиршите с неясно съдържание, баничките, които се правят с всичко друго, освен с масло и сирене, и белия хляб с най-тъмен цвят, да предлагаш "здравословен продукт" не е най-лесното нещо на света. Въпреки това обаче, 100% Think Fresh се опитват да променят отношението към храната, и в частност – към свежите напитки.
Компанията съществува от есента на миналата година и произвежда прясно изцедени, бутилирани сокове, предимно плодови и тук-там – зеленчукови. Използва подбрани суровини, специална технология на изстискване и строги условия на съхранение, за да запази максимално качеството на фрешовете.
Econ.bgЕстествено, когато разбрахме, че колегите
от Econ.bg са се срещнали с Христо Попов, основател и собственик на 100% Think
Fresh, решихме, че непременно трябва да споделим този разговор :)
Идеята за революция в културата на хранене
"Всичко тръгна от една идея", обяснява Попов. "Идеята, че посоката в която се движим на тема хранене, не е добра".
И докато началото на тази идея е лесно, продължението е малко по-сложно. Специфичността на борбата да освободиш хората от вредните им джънк-фууд навици и култура, да промениш отношението им не само към храната, но и към самите тях, я превръща в нелесна задача. Както казва Попов, тялото е "най-скъпата кола, която имаме", а качествената храна е нейното "гориво".
И отбелязва, съвсем резонно, че Европа е доста по-устойчива на вредни хранителни навици от САЩ, например. Освен това подчертава, че се възлагат големи надежди на една нова вълна от потребители, осъзнали колко е важно храната, която си набавят, да е стойностна и които са готови да платят цената за това.
100% Think Fresh отвътре
Впечатляващо е, че междинната опаковка на 100% Think Fresh соковете не е от 0,5, а от 0,6 литра. Потребителите получават "100 милилитра бонус", както се шегува Попов, защото често се оказва, че половин литър не им стига.
Напитките все още могат да се намерят само в рамките на София, но от март месец се очаква разширяване на бизнеса и в три други града.
Във фрешовете си компанията комбинира различни плодове, което много се харесва на потребителите. Показателна за това е предлаганата в три разновидности – малинова, медена и ментова, лимонада. Иновативният и ескпериментален подход е емблематичен за Попов и колегите му – все пак не всеки е готов да пусне сок от краставица и ананас.
"Това, което правим в момента, е да комбинираме различни плодове. Те имат специфични свойства, които влияят по различен начин на тялото", обяснява процеса Попов. Комбинирането на свойствата се съчетава с комбиниране на вкуса и така се раждат селекциите от сокове.
100% Think Fresh/FBСледващата идея на 100% Think Fresh в тази насока "таргетира" различни нужди на човешкото тяло. Специфични сокове за "преди" и "след" фитнес, сокове, богати на антиоксиданти за по-възрастните, внимателно селектирани комбинации от плодове за малки деца - цялата тази амалгама от формули е следващата стъпка, която компанията иска да предприеме от пролетта на 2013 година.
"Ние нищо не правим – всичко го прави природата", казва Попов. "Нашата единствена цел и работа е да вземем това, което тя предлага, по най-бързия начин да го изцедим и да го дадем на хората да го пият. Ние сме медиатор, който гледа да не се меси в дейността ѝ, няма как да я надминем".
Сокът може да "живее" пълноценно само между 4 и 5 градуса
За да е добър един фреш, е нужно и продуктите, от които е изготвен, да са на висота. В този смисъл в бизнеса е пълно със сертификати за произход и качество и сложен механизъм на подбор, който да осигури това.
"Опитваме се да купуваме плодове от колкото се може по-близко", уточнява Попов. "И да се придържаме към сезоните. Не бихме използвали ягоди през зимата, например. Бихме ги използвали тогава, когато им е сезона".
Има плодове, които не растат в България. В този случай невинаги е ясно дали са така отгледани, както биха били ягодите в лехата на село. В тези условия 100% Think Fresh се старае все пак да купува максимално качествени продукти.
За април месец 2013 година се планира началото на програмата "БГ Градина", в която фрешовете ще бъдат правени само от плодове и зеленчуци, растящи в радиус от 100 километра около фабриката на
компанията. В продуктите ще е указано не само кога е направен фрешът, а и кога плодовете са откъснати от дървото. По този начин ще се спестява и времето за транспортиране на продуктите.
Друг фактор, особено важен за качеството на сока, е неговото съхранение.
"Спецификацията е проста – сокът може да живее само в един температурен коридор от 4 до 5 градуса. Всякакво движение нагоре или надолу намалява качеството", обяснява Попов.
Цялото интервю с Христо Попов можете да видите тук
Добави коментар