Най-добрата комбинация между интересна напитка и прекрасна храна

Най-добрата комбинация между интересна напитка и прекрасна храна
Съчетанието между една прекрасна храна и една интересна, по-сложно съставена смесена напитка може да направи така, че резултатът да е нещо много повече от сбора на двете части, нещо много вълнуващо. Това каза Николай Нейков – професионалист в бар-бизнеса, в предаването "Животът на фокус" на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова.

Фуудпеъринг е термин, който реферира най-вече към съчетанието на вкусовете, които храната намира с напитките, отвъд обичайните избори, които правим, обясни той.

"Когато става въпрос за една добра вечеря, безопасните избори са да съчетаем храната с хубаво вино или прекрасна бира, но когато посегнем към интересни смесени напитки, които биха могли по различни пътища да направят едно много добро вкусово съчетание и да надградят нещата по далеч по-интересен начин, е онова поле на изследователски интерес, което споделяме", поясни Николай Нейков.

По думите му начинът, по който се конструират модерните смесени напитки, малко или много отразява тенденциите в кулинарията. "Този опростенчески модел в добрия смисъл на думата е нещо, което наблюдаваме като една здравословна тенденция за развитие. Барманството и смесените напитки също се връщат малко или много към корените. Вероятно пресъздаваме формулите на старите майстори, които са създали тази култура, но имайки в ръцете си премиум и доста рафинирани дестилати, вече издигаме вкусово на ново ниво. То е като една спирала, която върви възходящо. Хем наблюдаваме една и съща гледка, хем височината вече е друга", обясни Нейков.

При дестилираните напитки вниманието се насочва към по-занаятчийско приготвените напитки. "Джин категорията от доста време става много пъстра. Има какви ли не производители от какви ли не държави", отбеляза професионалистът в бар-бизнеса.

При класическите дестилати като уискито например започва да се експериментира много със суровини. "Започваме все повече да овладяваме науката на ферментацията, играта в избата, където се правят какви ли не финиши в много интересни бъчви, каквито не са правени досега. Уискито започва да намира много интересна сцена, защото започва да акумулира в себе си вкусове, каквито никога досега не сме опитвали в класическата форма. Появяват се нови държави, отскоро и България се върна на картата като уиски производител. Тайван, Индия, Южна Африка, Австралия също произвеждат невероятно уиски", изброи Нейков.

Най-големият тренд са агаве дестилатите. "Има две международни апелации, които всички знаем – текила и мескал, но Мексико започва да се откроява и с други дестилати. Китай вече не е непозната дестилация с прекрасното бай джио, което прави", допълни Николай Нейков.

По думите му българските барове и бармани следват световните тенденции по прекрасен начин. "Просто при нас мащабът е малко по-малък и съответно доста по-трудно намираме онези оазиси на величествените вкусове. Това, което мога насърчително да кажа, е всички хора, които се занимават с напитки, да се опитат да погледнат малко отвъд това, което срещаме във всеки един супермаркет. За да привлекат публика, те трябва да предоставят по-високо изживяване, каквото не можем сами да си организираме вкъщи. Това се случва с вълнуващи коктейли, с вълнуващ дизайн на клиентското преживяване и най-вече с вълнуващи напитки", подчерта Нейков.

Констанца Константин, която е кино и театрален режисьор и в последствие пренасочила се към кулинарията, отбеляза, че в световната кулинария в момента има много трендове, които се следват. "Фокусът е към файн дайнинга, а големите фигури там се обръщат към произхода на кулинарията. Това е едно от нещата, които ме провокират – откъде тръгва кулинарията, какво знаем ние за нея и как да се обърнем към корените. Има много голямо разграничаване в този файн дайнинг и малките супер вкусни, интересни и експлозивни изживявания, които един човек може да си позволи", каза тя.

Фокусът при нея е върху напитката. "Храната се завърта около напитката и тогава излизат най-интересните комбинации и истории. Винаги тръгвам от напитката и историята на въпросния бранд. За мен културната антропология е много важна, защото се занимава с хората, с техния занаят. Фокусът идва от напитката, от историята, тя провокира", подчерта Констанца Константин.
ключови думи:
Фуудпеъринг

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември